Offentlig & privat sikkerhed

Den bedste anbefaling for vores alarmcentral software
og platform kommer fra vores tilfredse kunder

Kontakt os

Når man modtager og behandler alarmer, som en del af en offentlig eller privat sikkerhedsløsning på alarm- eller kontrolcentralen hos beredskaber, politi, forsvar og private sikkerhedsfirmaer, så anbefaler vi vores største Safecon System med back-up niveau 2 og 3 servere.

Safecon platformen er i dets natur et åbent modulært system, der giver mulighed for at integrere med andre systemer. Hvis du ikke er tilfreds med ét af dine eksisterende IT systemer, f.eks. GIS-, Dispatch-, Fleet Management-, Video Management-, Telefon- og ERP-systemer, og ønsker at købe et nyt, er der ingen grund til at bekymre sig, da vi kan integrere Safecon systemet stort set til hvilket som helt system, du ønsker.  Vi videresælger- eller bundler ikke eksterne komponenter som en påkrævet del af vores system.
Vi skal bare have en brugbar dokumentation af grænsefladen og helst en dialog med leverandøren.

 

Det eneste krav til et velfungerende Safecon system er en Windows Server, MS SQL Server og en Windows klient som operatørstation(r). Safecon understøtter de nyeste versioner af Windows og MS SQL Server og understøtter derudover enhver version af Windows og MS SQL Server som eksisterende kunder anvender, også selvom de ikke længere supporteres af Microsoft.

Her er forslag til minimum alarm- og kontrolcentralløsning, hvis du planlægger at erhverve ny alarmcentral software eller etablere en ny alarmcentral.

  • Alarmcentral og udrykning: Safecon
  • Video: Integration mellem Safecon og dit nuværende Video Management System.

Udover disse integrations- og system optioner har Safecon en omfattende liste over funktionaliteter som du er velkommen til at bede om yderligere information omkring.

 

Nedenfor angives forslag til typiske alarmcentralsystemer der kan integreres med Safecon via vores allerede udviklede interfaces eller nyudviklet.

 

Udkald (Dispatch)

  • Udkald og meddelse til kunden via SMS
  • PocketMobile (Flådestyring) eller andet system der bruger samme interface
  • Distribution til andre Alarmcentralsystemer via TCP/IP eller SMS

Flådestyring

  • PreCom
  • Locus
  • FleetView
  • CallTouch
  • SimaTech / TeleAtlas
  • TransAlarm
  • Google Coordinate

Video  

  • Milestone VMS
  • VideONet
  • RISCO Cloud
  • Bosch Security Cloud

GIS funktionalitet
Safecon har forskellige eksisterende integrationer til GIS systemer der brugestil visualisering / allokering af alarmer

  • MariaGIS
  • SimaTech
  • Vision
  • MapSolutions (Vist i Safecon klient)
  • Google Maps

ERP og CRM systemer (bl.a fakturering)
Safecon har en generel integration til forskellige systemer og interfacet er baseret på XML data transmission.

  • VISMA Business
  • Agresso
  • SAP
  • MS Dynamics

Andre mulige integrationer

Radiokommunikation

  • TETRA (SINE, Nødnett eller RAKEL)

Telefonsystemer

  • Solidus
  • Telia
  • Asterisk
  • TAPI enabled systems
  • Telecom SMS Large Account support

Service jobs

  • PocketMobile (service Edition) eller andre der bruger samme interface
  • GuardTools
  • SMS

Få en komplet liste over de optioner Safecon tilbyder

Kontakt os

Safecon software bruges på små alarm- og kontrolcentraler med kun et par operatører, der håndterer måske kun 100 kunder, op til de største centraler med 150+ samtidige operatører, der administrerer mere end 100.000-150.000 kunder.

Udskiftning af din Alarm Central softwareplatform

Udskiftning af dit eksisterende alarmcentral software synes måske at være et temmelig kompleks og uoverskueligt projekt med alle de værdifulde data, du har akkumuleret i de integrerede systemer. Det behøver dog ikke at være sådan hvis du planlægger processen med den rigtige leverandør. Vores ingeniører har stor faglig viden og erfaring med datamigrering og har dokumenteret historik i at erstatte sådanne centrale systemer samt integrere kundernes eksisterende systemer; helt uden driftsforstyrrelser i dit dag til dag arbejde på alarmcentralen. Længden af en sådan proces afhænger af, hvor godt dine eksisterende data præsenteres. Hvis data bliver præsenteret ordenligt har vi formået at etablere komplet  datakonvertering indenfor en uge.

 

Etablering af ny alarm- eller kontrolcentral

Ligesom hvis du udskifter dit alarmcentral software er det naturligvis lige så vigtigt, at du vælger den rigtige partner, når du skal etablere en helt ny alarm- eller kontrolcentral fra bunden. Den bedste anbefaling for vores alarmcentralsoftware og platform kommer fra tilfredse kunder, og vi sætter dig gerne i kontakt med de relevante referencer. Spørg os.

En vigtig ting at overveje, uanset om du udskifter din alarmplatform eller starter en ny alarm- eller kontrolcentral er, at du nøje overvejer fordele og ulemper ved at vælge et åbent system med mange muligheder for integration nu og fremadrettet, i modsætning til en mere proprietær “pakkeløsning” der sætter begrænsninger ved fremtidige individuelle integrationer.

Vi anbefaler derfor at du kontakter os for uforpligtende at tale om hvilke optioner du har og evt. muligheden for at få opsat en gratis prøveløsning.

 

Kontakt os