Vedligeholdelse
Læs mere
Uddannelse
Læs mere
Service
Kontaktperson(er) har ret til at kontakte vores support team med tekniske og operationelle spørgsmål. Det er muligt at anvende telefon, e-mail eller andre almindelige kommunikationskanaler. Alcensoft giver hver enkelt kunde en up- og download side til udveksling af datafiler.
Vi giver et svar indenfor 24 timer.
Support
Eventuelle kritiske og mindre problemer bliver undersøgt, og en løsning (workaround eller fix) gives inden for en foruddefineret tidsperiode. Support er typisk indenfor normal arbejdstid, men 24/7 support kan tilbydes. Mulighed for fjernadgang anbefales altid, for at fremskynde undersøgelse og løsning.
Support telefon +45 22 27 20 10
Vedligeholdelse
Alcensoft bruger op til 50% af S&M til udvikling af nye funktioner og ændringer, der sikrer kompatibilitet med nye platforme (Windows OS-versioner, database-versioner osv.) og opnå bedre resultater, stabilitet og sikkerhed i vores software. Dette omfatter også forberedelserne til opgraderinger til nyeste udgivelser, der er tilgængelige for alle kunder med SLA.
Alcensoft bestræber sig på at distribuere én større software udgivelse om året. Mindre udgivelser og opdateringer leveres efter behov eller på forespørgsel.
SLA gebyret beregnes på grundlag af forskellige værdier og kombination af:
• understøttet installation (sites)
• forskellige kommunikationsdrivere
• aktiverede funktioner i softwaren
• simultant tilsluttede operatører
En kombination af disse tal er den mest almindelige form for SLA prisfastsættelse. I sådan et tilfælde vil installationen være begrænset af licens til at servicere et foruddefineret maksimalt antal sites, specifikke drivere og funktioner. En model udelukkende baseret på antallet af sites er også mulig og i sådan et tilfælde aktiveres funktionerne efter behov, og licensen er åben for et ubegrænset antal sites og arbejdsstationer.
Uddannelse
Safecon uddannelse består af bruger-, superbruger-, og teknisk manager kursus. Vi tilbyder desuden yderligere service og dispatch job management og controller kommunikationskursus.
Safecon kursuser afholdes normalt i København på Alcensofts adresse, men det er også muligt at arrangere kursuser andre steder.
Kursuserne foregår på dansk eller engelsk.
Åbne kursuser udføres kun med 3 eller flere registreringer.
Vi arrangerer særlige firmarerelaterede kursuser efter behov. Kontakt os for yderligere oplysninger.
Nye udgivelser indeholder nye funktioner, der er udviklet på forespørgsel og som generelle forbedringer.
Kontakt os for yderligere information

Brugerkursus
Mål:
Forstå Safecon, navigering i Safecon dialoger, forståelse og behandling af alarmer samt lære at addere/editere data
kursusindhold:
- Safecon arkitektur/koncepter
- Konfiguration (Bruger basisfunktioner)
- Håndtering af Safecon systemet
- Alarmhåndtering
- Tilføjelse og editering af kunder
- Vedligeholdelse af Safecon
Superbrugerkursus
Mål:
Forståelse af Safecon funktioner i detaljer. Forståelse af kommunikations- og systemprocesserne i Safecon. Tilsyn og styring af Safecon. Fejlfinding på brugerniveau. Grundlæggende kendskab til konfiguration af brugerrelaterede funktioner, herunder etablering af operatørstationer.
Kursusindhold:
- Introduktion til Safecon controller (kommunikationsgateway) og brug af safety level 3
- Safecon services
- MMI – Klientapplikation
- Brugerrettigheder
- Systembeskeder
- Perifere enheder
- Support & Change request
Teknisk manager kursus
Mål:
Forståelse af Safecon funktioner på teknisk plan. Forståelse af kommunikations- og systemstrukturen i Safecon. Tilsyn og styring af Safecon processer. Grundlæggende kendskab til at vedligeholde og konfigurere Safecon funktioner og database.
Kursus indhold:
- Safecon arkitektur
- Konfiguration of Safecon controller (Kommunikationsgateway)
- Server processor
- Kientapplikation -MMI
- Database