Hjemmesygeplejen

Komplette tryghedsløsninger til borgere i eget hjem

Tryghedsløsninger til Hjemmesygeplejen

Baseret på SafeconCare Vagtcentral sat op til modtagelse af alarmer, bl.a. via den digitale SCAIP protokol, leverer vi skræddersyede tryghedsløsninger til hjemmesygeplejen,  som f.eks. leveret til Lyngby Kommune, Sønderborg Kommune, Slagelse Kommune, og til DORO Care, Norge, beskrevet under fanen Kunder og Cases

Læs også under fanen DTMF til SCAIP mere om at teleselskaberne har meldt ud at de er begyndt at udfase de analoge alarm tone-signaler, også kaldet DTMF- eller bib toner, som de fleste tryghedstelefoner i dag bruger til alarmoverføring.

Vi tilbyder et samarbejde med jer så overgang til SCAIP sker så smidigt og omkostningseffektivt som muligt. Eksempelvis kan nævnes at i ikke behøver at have så travlt med at udskifte jeres fastnetopkoblede tryghedstelefoner hos jeres borgere, hvilket vi gerne vil fortæller jer mere om.

Hvilke fordele opnås med SafeconCare Vagtcentralsystemet 

  • Tryghed hos borgere, pårørende og jer som kommune for at både de gamle analoge- og de nye digitale nødkald kommer sikkert frem til modtagerne hver gang, da SafeconCare Vagtcentral systemet har solide branchereferencer og flere årtiers ekspertise i driftssikker alarmoverføring.
  • I får et fremtidssikret intuitivt system, der giver ro omkring hjemmeplejens nødkald.
  • Systemet kan som en ekstra sikkerhed opsættes med redundans og som bemandet eller ubemandet vagtcentral, med eller uden bagvagt.
  • Smidig overgang fra ældre system og garanti for at i får den mest omkostningseffektive løsning.
  • Leveres som en løsning der dækker jeres nuværende arbejdsområder og metoder i tæt dialog med jeres vagtcentraloperatører (ved bemandet vagtcentral) og andre brugere.
  • Valgfri automatisk udsendelse af relevant information til omsorgspersonale.
  • Overvågning af tryghedstelefoner, dets batterier, alarmsendere, rutinesignaler m.v.
  • Logninger og mulige rapportudskrivninger af alle hændelser i alarmforløbet.
  • Service og Vedligeholdelsesaftale med 24/7/365(6) support.
  • Mulig integration til eksisterende systemer, f.eks. jeres Eletronisk Patient Journal system (EPJ) og jeres nuværende telefonisystemer.
  • Vi kan levere et omfattende kvalitetsprogram af tryghedstelefoner og tilknyttede alarmgivere og -modtagere med eller uden demenssikring fra den anerkendte producent Neat Group, som vi repræsenterer i Danmark. 

 

 

En tryghedsløsning fra Alcensoft til hjemmesygeplejen kunne indeholde

Novo 4G/GSM/IP Tryghedstelefon

Neats NOVO tovejstale tryghedstelefon, måske opsat som en VoIP SCAIP løsning, intelligent end-to-end design med det formål at gøre det muligt for tjenesteudbydere at tilbyde den højeste kvalitetspleje.

Røgalarm

Neat røgalarmen SMOKE kommunikerer trådløst med NOVO tryghedstelefonen, der fungerer som HUB, og kan indstilles til at alarmerer vagtcentralen eller fx. pårørende. 

Neat SMILE kropsbåren alarmsender

Bruger kan med et let tryk på SMILE, eller NOVO baseenheden, alarmere vagtcentralen eller pårørende. SMILE kommunikerer via NOVO tryghedstelefonen, der åbner op for tovejstale. SMILE bruges på enten håndled eller i  halssnor og følger med når en NOVO tryghedstelefon bestilles. 

SafeconCare Administrations-modul (Vagtcentral)

Vi stiller et moderne og brugervenligt administrations-modul til rådighed, enten til brug som bemandet vagtcentral eller til brug som ubemandet vagtcentral, med automatisk routing af kald til rette hjemmesygeplejerske.  

Kontakt os

Kontakt os

Kontakt os

8 + 5 =